“Det har gjort mig mere modig på at turde at tænke større”
Solveig Søndergaard, stifter af SHEworks, har haft stor gavn af sin deltagelse i forløbet Impact StartUp. Hun har blandt andet fået konkrete teknikker til at øge salgs- og kundeflow og er nu klar til at pitche over for at panel af investorer på den kommende Dem-dag den 26. november.
NYHED 13. november 2020
”SHEworks er blevet kørt i stilling til at accelerere vores impact og vokse vores forretning”. Sådan lyder det fra Solveig Søndergaard, stifter af SHEworks, som genbruger overskudsmaterialer fra tekstilindustrien og skaber unikke zero-waste designprodukter. SHEworks skaber samtidig arbejdspladser til kvinder på kanten af arbejdsmarkedet, især immigrant- og flygtningekvinder med talent for håndværk og design.
Sammen med ni andre startup-virksomheder får Solveig Søndergaard intensive 1:1 samtaler med virksomhedsudviklere og deltager i bootcamps om bl.a afsætning, salg, budgettering, organisationsudvikling og impact management. Alt sammen i regi af udviklingsforløbet Impact StartUp, der skyder et nyt forløb i gang til januar for endnu flere startups, der ønsker at arbejde med at skabe impact.
”Med en baggrund som uddannet designer, har det været utroligt værdiskabende for SHEworks at udvide både vores netværk, men også at få konkret viden omkring forretningsudvikling, salgsteknik og funding”. Sådan lyder det fra Solveig, som tilføjer, at det har været et krævende men lærerigt forløb, der har givet blod på tanden til at øge salg og sikre virksomhedens fremtid.
”Hvis man brænder for det man laver, og man ønsker at se det vokse igennem professionel vejledning, samt at få gennemgået diverse facetter kritisk – plus for at lære at kunne se sin virksomhed igennem andre øjne og dermed forny den, så er Impact StartUp det helt rigtige”.